Вес ДВС + МКПП Honda

Ответы на часто задаваемые вопросы, прежде чем что-то спросить, посмотри, нет ли ответа на твой вопрос здесь!
Аватара пользователя
Чубака (Автор темы)
Гуру мануалов
Сообщения: 1553
Зарегистрирован: 12 авг 2012

Сообщение Чубака »

В погоне за мощностью не забываем и про вес. Кратко и с цифрами.

D серии: 140.16 килограмм
В серии не-VTEC: 179.17 килограмм
B серии VTEC: 183.7 килограмм
K серии 2.0 л: 183.7 килограмм
K серии 2.4 л: 187.33 килограмм
H серии VTEC: 219.99 килограмм
J серии: 249.48 килограмм

Все веса включают: двигатель, коробка передач, впускной и выпускной коллекторы, оси, и крупные аксессуары. Все веса являются приблизительными. Все веса включают только механические коробки передач.

Оригинальный текст:
Honda Engine And Drivetrain Weights - Weight Watchers

A no-nonsense guide to Honda engine and drivetrain weights

The Internet will tell you that 100 extra horsepower by means of a 100-pound weight penalty is an acceptable trade-off. The Internet will tell you that it isn’t. The Internet will also tell you how to remove your own appendix. The power-to-weight struggle is a relentless one. Since the dawn of engine swap history, would-be transplanters debated the value of more horsepower at the expense of added weight. But do you really know how Honda’s four-cylinder lineup actually stacks up against one another? Do you care?

For those answers and more, we met up with HaSport’s front man Brian Gillespie, who happens to know a little something when it comes to Honda engine swapping and who did a funny thing, abstaining from Internet speculating and instead weighing as many engines as he could. You can thank him later.

D series: 309 pounds

The unofficial baseline for all Honda engines, 1.5L and 1.6L single-cam D-series engines all weigh about the same, despite whether or not they feature VTEC, or cable-style, or hydraulic- style gearboxes.

B series non-VTEC: 395 pounds

For the most part, all B-series non-VTEC engines weigh the same, too. Although newer, OBD-I B18B1 engines feature updated and more comprehensive emissions components as well as hydraulic-style transmissions; the additional weight from those bits is negligible and is measured by the ounce.

B series VTEC: 405 pounds

The obvious differences between Honda’s two 1.8L VTEC engines—the GS-R’s B18C1 and the Type R’s B18C5—are their cylinder heads and intake manifolds, both of which tip the scales in roughly the same manner. The Japanese-spec B16B, because of its 1.8L-like deck height and Type R top end, also weighs about the same. Although smaller in displacement, Honda’s B16A family weighs about 5 pounds less than its 1.8L VTEC counterparts, mostly due to a shorter deck height. Like non-VTEC B-series engines, all B-series VTEC transmissions weigh approximately the same.

2.0L K series: 405 pounds

K-series engines weigh in a bit more sporadically, depending on whether or not they feature counterbalance shafts, like the ’06–’11 Civic Si’s K20Z3, which carries an additional 9 pounds of baggage. The lightest of the 2.0L K- series bunch is the ’02–’05 Civic Si’s K20A3 engine.

2.4L K series: 413 pounds

Honda’s 2.4L K-series engines vary a bit from one another. For example, the TSX’s K24A2 that features VTEC on both camshafts weighs in at the top, followed by 2.4L Accord engines and finally the CR-V’s K24Z1.

H series VTEC: 485 pounds

Honda’s heaviest four-cylinder engine isn’t its most powerful, but that doesn’t mean it isn’t a worthwhile swap.

J series: 550 pounds

Different intake manifold configurations result in small variances in weight, but most 3.2L J-series engines measure relatively the same. Larger 3.5L and 3.7L engines feature longer-stroke, heavier crankshafts, and larger-diameter sleeves, which results in roughly 25 pounds of additional weight.

Fine print from our lawyers: All weights include engine, transmission, intake and exhaust manifolds, axles, and major accessories. All weights are approximate. All weights include manual transmissions only.
Источник hondatuningmagazine.com
Аватара пользователя
adili
Сообщения: 259
Зарегистрирован: 31 дек 2012
Откуда: Красноярск

Сообщение adili »

ВОТ! свершилось! Давно нечто подобного ждал. Задавался вопросом если двигатель тяжелее, то и пружины на передних стойках должны стоять другие. Коли говорить о свапе на "Б" серию, нужны пружины от орхии, чтоб при торможении сивка носом не зарывался. Но мне забавен другой факт - блок B20 легче чем B16. Сам не взвешивал, но человек державший (местный хондавод Саня) в руках обе железки, об этом утверждает. а поскольку он на хондах собаку съел, то я склонен ему доверять. Далее... вес указан в стоке, а ежели убрать кондей, ГУР, чугунку на выпуске сменить на паука от Jasma, компенсирует ли это вес самого двигателя? В добавок в борьбе за вес есть пиковый туз в виде карбонового капота. Но это уже в последнюю очередь.
Аватара пользователя
Alex
Администратор
Сообщения: 3141
Зарегистрирован: 24 фев 2011
Откуда: Москва

Сообщение Alex »

adili, блок B20 легче блока B16/B18 (блоки идентичны), т.к. у B16 стенки самого блока толще. Я думаю так ))) Да и голова у втековых моторов совсем другая. Вот тебе и разница.
adili писал(а):вес указан в стоке, а ежели убрать кондей, ГУР, чугунку на выпуске сменить на паука от Jasma, компенсирует ли это вес самого двигателя?
Я думаю, что тут речь идет о самом моторе, без навесного и т.д.

Чтобы избавиться от чугунины, можно поставить выпуск Spec98, он стальной, как мне объясняли. А Spec96 как раз идет чугунный.
Аватара пользователя
Чубака (Автор темы)
Гуру мануалов
Сообщения: 1553
Зарегистрирован: 12 авг 2012

Сообщение Чубака »

Рад, что пригодилась. Это у Сани в группе вконтакте кто-то предложил новость, я сюда по быстрому и решил перенести, чтобы потом не разыскивать в случае чего информацию.

Если не забуду, то сегодня еще информацию по коробкам попробую выложить.
Аватара пользователя
Чубака (Автор темы)
Гуру мануалов
Сообщения: 1553
Зарегистрирован: 12 авг 2012

Сообщение Чубака »

Спонсор


Спонсор

Вернуться в «FAQ»