Внимание! Вес ДВС + МКПП Honda

Ответы на часто задаваемые вопросы, прежде чем что-то спросить, посмотри, нет ли ответа на твой вопрос здесь!
5 сообщений
Аватара пользователя Чубака
Автор темы
Чубака (Автор темы)
Гуру мануалов
Сообщения: 1922
В клубе с: 12 авг 2012

В погоне за мощностью не забываем и про вес. Кратко и с цифрами.

D серии: 140.16 килограмм
В серии не-VTEC: 179.17 килограмм
B серии VTEC: 183.7 килограмм
K серии 2.0 л: 183.7 килограмм
K серии 2.4 л: 187.33 килограмм
H серии VTEC: 219.99 килограмм
J серии: 249.48 килограмм

Все веса включают: двигатель, коробка передач, впускной и выпускной коллекторы, оси, и крупные аксессуары. Все веса являются приблизительными. Все веса включают только механические коробки передач.

Оригинальный текст:
Honda Engine And Drivetrain Weights - Weight Watchers

A no-nonsense guide to Honda engine and drivetrain weights

The Internet will tell you that 100 extra horsepower by means of a 100-pound weight penalty is an acceptable trade-off. The Internet will tell you that it isn’t. The Internet will also tell you how to remove your own appendix. The power-to-weight struggle is a relentless one. Since the dawn of engine swap history, would-be transplanters debated the value of more horsepower at the expense of added weight. But do you really know how Honda’s four-cylinder lineup actually stacks up against one another? Do you care?

For those answers and more, we met up with HaSport’s front man Brian Gillespie, who happens to know a little something when it comes to Honda engine swapping and who did a funny thing, abstaining from Internet speculating and instead weighing as many engines as he could. You can thank him later.

D series: 309 pounds

The unofficial baseline for all Honda engines, 1.5L and 1.6L single-cam D-series engines all weigh about the same, despite whether or not they feature VTEC, or cable-style, or hydraulic- style gearboxes.

B series non-VTEC: 395 pounds

For the most part, all B-series non-VTEC engines weigh the same, too. Although newer, OBD-I B18B1 engines feature updated and more comprehensive emissions components as well as hydraulic-style transmissions; the additional weight from those bits is negligible and is measured by the ounce.

B series VTEC: 405 pounds

The obvious differences between Honda’s two 1.8L VTEC engines—the GS-R’s B18C1 and the Type R’s B18C5—are their cylinder heads and intake manifolds, both of which tip the scales in roughly the same manner. The Japanese-spec B16B, because of its 1.8L-like deck height and Type R top end, also weighs about the same. Although smaller in displacement, Honda’s B16A family weighs about 5 pounds less than its 1.8L VTEC counterparts, mostly due to a shorter deck height. Like non-VTEC B-series engines, all B-series VTEC transmissions weigh approximately the same.

2.0L K series: 405 pounds

K-series engines weigh in a bit more sporadically, depending on whether or not they feature counterbalance shafts, like the ’06–’11 Civic Si’s K20Z3, which carries an additional 9 pounds of baggage. The lightest of the 2.0L K- series bunch is the ’02–’05 Civic Si’s K20A3 engine.

2.4L K series: 413 pounds

Honda’s 2.4L K-series engines vary a bit from one another. For example, the TSX’s K24A2 that features VTEC on both camshafts weighs in at the top, followed by 2.4L Accord engines and finally the CR-V’s K24Z1.

H series VTEC: 485 pounds

Honda’s heaviest four-cylinder engine isn’t its most powerful, but that doesn’t mean it isn’t a worthwhile swap.

J series: 550 pounds

Different intake manifold configurations result in small variances in weight, but most 3.2L J-series engines measure relatively the same. Larger 3.5L and 3.7L engines feature longer-stroke, heavier crankshafts, and larger-diameter sleeves, which results in roughly 25 pounds of additional weight.

Fine print from our lawyers: All weights include engine, transmission, intake and exhaust manifolds, axles, and major accessories. All weights are approximate. All weights include manual transmissions only.
Источник hondatuningmagazine.com
Аватара пользователя adili
adili
Сегун
Сообщения: 259
В клубе с: 31 дек 2012
Откуда: Красноярск

ВОТ! свершилось! Давно нечто подобного ждал. Задавался вопросом если двигатель тяжелее, то и пружины на передних стойках должны стоять другие. Коли говорить о свапе на "Б" серию, нужны пружины от орхии, чтоб при торможении сивка носом не зарывался. Но мне забавен другой факт - блок B20 легче чем B16. Сам не взвешивал, но человек державший (местный хондавод Саня) в руках обе железки, об этом утверждает. а поскольку он на хондах собаку съел, то я склонен ему доверять. Далее... вес указан в стоке, а ежели убрать кондей, ГУР, чугунку на выпуске сменить на паука от Jasma, компенсирует ли это вес самого двигателя? В добавок в борьбе за вес есть пиковый туз в виде карбонового капота. Но это уже в последнюю очередь.
Аватара пользователя Alex
Alex
Администратор
Сообщения: 3175
В клубе с: 24 фев 2011
Откуда: Москва

adili, блок B20 легче блока B16/B18 (блоки идентичны), т.к. у B16 стенки самого блока толще. Я думаю так ))) Да и голова у втековых моторов совсем другая. Вот тебе и разница.
adili писал(а):
вес указан в стоке, а ежели убрать кондей, ГУР, чугунку на выпуске сменить на паука от Jasma, компенсирует ли это вес самого двигателя?
Я думаю, что тут речь идет о самом моторе, без навесного и т.д.

Чтобы избавиться от чугунины, можно поставить выпуск Spec98, он стальной, как мне объясняли. А Spec96 как раз идет чугунный.
Аватара пользователя Чубака
Автор темы
Чубака (Автор темы)
Гуру мануалов
Сообщения: 1922
В клубе с: 12 авг 2012

Рад, что пригодилась. Это у Сани в группе вконтакте кто-то предложил новость, я сюда по быстрому и решил перенести, чтобы потом не разыскивать в случае чего информацию.

Если не забуду, то сегодня еще информацию по коробкам попробую выложить.
Аватара пользователя Чубака
Автор темы
Чубака (Автор темы)
Гуру мануалов
Сообщения: 1922
В клубе с: 12 авг 2012

5 сообщений

Вернуться в «FAQ»